Jeuj & Bleh

jeuj

Een nieuwe rubriek. Ik ga proberen om elke vrijdag een Jeuj & Bleh momentje in te lassen met de leuke en de minder leuke dingen van de afgelopen week. Misschien heb ik mijn mosterd wel hier een beetje gehaald… Ik hoop dan ook dat ze het niet erg vindt dat ik een beetje ‘na-aap’…  Ik vind dat een heerlijke rubriek om te lezen, vooral ook omdat Romina zo heerlijk schrijft.

Jeuj

  • Voor het feit dat ik mij goed genoeg voelde om vorige week vrijdag boodschappen te gaan doen in de ‘grote delhaize’ en alle rayons eens op mijn gemakje af wandelen.
  • Voor de geslaagde opendeurdag van de winkel van mijn papa en broer afgelopen zaterdag. Het was een succes!
  • Voor het hamburgerkraam dat ik op zaterdag om 11u45 gebeld heb en die er stonden om halftwee om ons uit de nood te helpen.
  • Voor de langere dagen waardoor het langer licht blijft ’s avonds en de zon mooi opkomt terwijl ik naar het werk rij.
  • Voor de vrije woensdagen waarop ik mijn wekelijkse boodschappen doe, een weekmenu samenstel en al op voorhand begin te koken en invries (indien mogelijk) zodat ik later in de week minder werk heb.
  • Voor het goede weer op woensdagnamiddag zodat Mauro eindelijk eens op de trampoline kon springen en Ilian erop door elkaar werd geschud door het gespring van Grote Broer.
  • Voor de twee trouwuitnodigingen die we deze week mochten ontvangen. We zijn weer bij de goei!
  • Voor twee mensen die me – los van elkaar – gevraagd hebben of ik vermagerd ben.
  • Voor de poetsvrouw die elke donderdag komt en ons huisje weer netjes maakt zodat we daar in het weekend van kunnen genieten.
  • Voor de vrijgezelle die we morgen hebben. Niet de mijne, maar wel een hele fijne.
  • Voor de (her)ontdekking van de muziek van Prince.

Bleh

  • Voor het thuis zitten met ontstoken sinussen en veel rusten, maar daar door het goede weer geen zin in hebben en dan toch maar bezig zijn in het huishouden…
  • Voor de foodtrucks die mijn papa besteld had voor de opendeurdag maar die niet zijn komen opdagen en die zelfs niet meer te bereiken waren! Dikke vette BLEH voor dat!
  • Voor de gele boa’s die we moesten dragen op zwarte kleding tijdens de opendeurdag. Een gepluimd kieken was er niks tegen en ik denk dat ze een week na datum nog altijd pluimen vinden in de winkel, het magazijn en op straat.
  • Voor Mauro die geen groentjes, patatjes en vlees meer wil eten, maar wel pizza, spaghetti, lasagne, frietjes…
  • Voor de laatste vaccins van Ilian (tegen hersenvliesontsteking) en waardoor hij een beetje koorts gemaakt heeft en zijn één armpje behoorlijk rood ziet (heeft de verpleegster verkeerd gestoken?).
  • Voor het vele snoepen. Bij thuiskomst heb ik zo’n honger dat een zak chips gemakkelijk open getrokken is en ik snoep tijdens het koken. Slecht voor de lijn, zeer slecht! Vandaar mijn op-voorhand-koken. Hopelijk heb ik dan sneller eten op tafel en kan ik het snoepen laten door nog een kwartiertje op mijn tanden te bijten.
  • Voor het feit dat Prince eerst jammer genoeg moest sterven voor ik er nog maar aan gedacht heb om zijn muziek te kopen.

Liefs,
Me, Myself and We.

12 gedachtes over “Jeuj & Bleh

Plaats een reactie