Wat is dat nu toch?

Ga ik nu weer zagen en klagen? De kans is groot…

Ik heb vannacht zeer bizar gedroomd over een personage uit een Vlaamse soap. Geen idee wat ik daarmee te maken heb, maar om één of andere reden bleef die droom heel de dag aan mij plakken… Ik weet niet wat dat is. Soms kan je dat zo hebben, he, dat een droom een hele dag aan je lijf blijft plakken.

Misschien daarmee dat ik het gevoel heb dat ik op iets aan het broeden ben? Ik ben zo moe, ik heb hoofdpijn, buikpijn, spierpijn… Het liefst van al zou ik onder een steen kruipen en er niet onderuit komen. Ilian heeft deze voormiddag niet geslapen. Deze namiddag op en al een uurtje. Mauro die rust niets meer overdag en die vraagt constant aandacht, vooral nu hij afgelopen woensdag zijn tutje in de tuttenboom heeft gehangen. Hij hoort het graag dat we zeggen dat we zo trots zijn op hem. Hij heeft nu al twee succesvolle nachten achter de rug zonder 1x naar zijn tut gevraagd te hebben. Wat wordt hij toch zo snel groot!

Vandaag is het ook de dag waarop mijn examenresultaten meegedeeld gaan worden. Ik zit hier maar te wachten en te wachten en te wachten… Ik krijg het zo stilaan op mijn heupen en heb geen zin meer om te wachten, maar langs de andere kant ben ik dodelijk nieuwsgierig!

Ohja, ik heb deze week ook de Humo gekocht. Er stond een zeer interessant artikel in over een bepaalde speelgoedketen, genaamd Mattel. Misschien ga ik nog eens een “wetenschappelijk onderbouwd” blogbericht schrijven onder de titel Barbie… Ik ben er nog niet helemaal uit.

Vandaag ben ik eindelijk ook eens helemaal aan de slag gegaan met een webquest te maken over soa’s en hiv. Diegene die me ook op Instagram volgen hebben al gezien dat ik daarmee bezig was, maar deze voormiddag heb ik het eindelijk eens uitgewerkt in plaats van alleen maar de antwoorden op de vragen te zoeken. Nu moet ik wel eerlijk toegeven dat ik helemaal niet zeker was over het onderwerp in een vierde middelbaar, als stagiaire! Ik heb trouwens het geluk in een vrij nieuwe en jonge wijk te wonen waarvan veel bewoners op facebook zitten. Zo hebben wij een facebookgroepje opgericht en heb ik vandaag een oproep gelanceerd op zoek naar een vierdejaars leerling(e) die die webquest eens wou maken voor mij. Ik moet dat kunnen timen maar zelf ben ik daar niet objectief genoeg voor. Straks vraag ik het ook nog eens aan Het Ventje en dan heb ik toch twee metingen waar ik me op kan baseren om mijn lesvoorbereiding te maken.

Probleem is wel, voorlopig zit ik aan 45 minuten voor deze webquest. (De leerlinge die het voor mij gedaan heeft zit in een 4 ASO, de les waar ik het moet geven is in een 4 BSO. Dus ik denk dat die laatste groep iets meer tijd nodig kan hebben (hoewel ik ook niet te veel vooroordelen  wil hebben) of zie ik dat verkeerd?) Soit, er zijn ook maar een paar computers beschikbaar en niet voldoende voor elke leerling, maar daar heb ik iets op gevonden! Ik ga de klas in twee groepen verdelen: de ene helft doet de webquest terwijl de andere een kwartetspelletje over soa’s speelt. Zij moeten ook in kernwoorden de gevolgen, symptomen, oorzaak en bescherming van elke soa (6 in totaal) invullen in een tabel. Ik hoop van harte dat ze daar ook 45 minuten voor nodig gaan hebben! Heb jij misschien toevallig een idee van nog een ander spel dat ik kan maken, just in case, over aids, soa’s en anticonceptie? Misschien kan ik nog iets van en dominospel maken… Ik ga daar mijn hoofd eens over breken, zie!

Nu ben ik nog altijd in blijde verwachting van mijn punten en de thuiskomst  van Het Ventje. Binnen een klein halfuurtje begin ik aan het eten: bloemkoolsoep – cordon bleu met groentenmix (boontjes, maïs, wortels en erwten) met aardappelen – zelfgemaakte chocomousse. Hoewel ik me nog altijd niet goed voel en vrees dat ik iets ga kunnen binnen krijgen. Ik weet echt niet van waar dat komt! Punten? Stage? Moeheid?

Hoe zit het bij jou?
Zou jij aids als onderwerp geven aan een stagiaire?
Zou je als leerling graag een webquest maken denk je?
Vind je een kwartet over soa’s een leuk idee?

Edit: mijn resultaten zijn gekend. Voor vakstudie van PAV een 17/20, voor wiskunde van PAV een 16/20, voor taalcompetenties van het derde jaar een 17/20. Ik ben zot content!

Liefs,
Me, Myself and We.

6 gedachtes over “Wat is dat nu toch?

  1. Hersenspinselkrabbels zegt:

    Amai proficiat! Tips over hoe uitwerken kan ik je helaas niet mee helpen.. Ik zou geneigd om wel met foto’s te werken (in de mate van het mogelijke ;)), al is het de bacterie of virus in kwestie, uitvergroot… Of is dat niet pedagogisch verantwoord, zo shockeren 🙂

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie