Hoe werk ik ?

Ik lees de blogs die ik volg redelijk up-to-date. Maar vooral tijdens mijn middagpauze. Om eerlijk te zijn zet ik niet zo graag de laptop meer open en aan als ik thuiskom na een hele dag op een computerscherm te koekeloeren. Er zijn dan zoveel andere dingen die er op mij staan te roepen dat blogjes lezen wel het laatste is waar ik aan denk.

Dit ‘artikel’ ben ik tegengekomen bij Lilith. Zeer interessant om zelf eens bij stil te staan, vind ik zo… Ik ga haar stramien van haar artikeltje een beetje volgen. Is lekker gemakkelijk voor mij want ik heb geen inspiratie om het anders aan te pakken. Misschien doe ik dat ook wel omdat ik haar blog zo fijn vind en ze eigenlijk als een soort van ‘voorbeeld’ voor me is. Ik denk trouwens dat ik straks eens ga kijken of ik haar blogboek ergens kan scoren…

Huidige job: credit controller bij een bouwfirma, voornamelijk klanten opbellen die niet betalen en af en toe een order al dan niet vrijgegeven (en ook als het niet om te hoge bedragen gaat, want die ‘verantwoordelijkheid’ is mij ontnomen omdat mijn privéleven op de eerste plaats komt door ouderschapsverlof en zwangerschap…)
Huidige mobiele toestellen: iPhone 5 en Ipad 4.
Huidige computer: op het werk eentje die niet te veel mocht kosten van het merk lenovo, thuis een laptop van Sony, de vaio.

Zonder welke apps/tools/software kun jij niet werken en waarom?

Wij gebruiken op het werk quasi constant SAP en excel. We exporteren gegevens uit SAP om in excel te zetten zodat we die lijsten kunnen gebruiken als leidraad bij ons dagelijks werk. Ook outlook met zijn drie mailboxen wordt beheerd. Als er een faillissement is, zet ik die binnen twee maanden in mijn agenda om een fiscaal attest via het Belgisch Staatsblad op te snorren zodat ik dat saldo kan laten afschrijven. Planning op het werk staat in mijn agenda op het werk. We hebben ook lege maandkalenders afgeprint die we dan als team aanvullen met onze afspraken. We doen dit met de hand en die kalender hangt op een centraal punt in het kantoor. Ieder heeft zijn kleurcode waardoor we in één oogopslag kunnen zien wie wanneer afwezig is.

Voor mijn studies werk ik met Blackboard learn op de iPad en iPhone. Hier komen alle meldingen van al mijn cursussen binnen. Ook heb ik al mijn mailboxen laten synchroniseren met iPad en iPhone. Op de laptop en desktop werk ik dan met Toledo, een online ding waar ik mijn opdrachten terugvind en ze kan indienen. Daarnaast heb ik nog een papieren agenda waar ik alle gekende behandelde onderwerpen van tijdens de les noteer. De deadlines en uitleg van mijn taken komen op postits op de deadline data. Die postits gooi ik dan weg als die taak afgehandeld is. Mijn blauwe USB stick en ik zijn ook onafscheidelijk. Daar staan al mijn ongoing taken op en die steekt in elke computer waar ik op werk. Je weet maar nooit of ik een klein gaatje vind om aan een taak een tikkeltje verder te werken.

De desktop planner van de Hema die Lilith in gebruik heeft, die lijkt mij ook wel wat! Goed idee! Om ook een weekmenu enzo op te zetten. Ideaal! Staat ook op mijn te scoren lijstje voor deze week.

Hoe ziet je bureau eruit?

Op het werk: onhandig! Het is zo’n gebogen bureau maar langs beide kanten zijn de ‘rechte kanten’ veel te kort. Absoluut niet comfortabel. Zeker nu niet. Maar voor de rest is die wel redelijk clean. Zelfs tijdens het werken. Ik maak ook elk jaar een kalendertje om onder mijn schermen te zetten met daarop fotootjes van mijn familie. Dat is het enige ‘persoonlijk’ (op mijn plantjes na) dat op mijn bureau staat.

IMG_0987

Thuis is mijn bureau momenteel een rommeltje. Geen foto waard. Er staat veel te veel gerief in dat kamertje momenteel. We zijn namelijk de zolder aan het afwerken zodat we dan een deftig bureau kunnen aanschaffen met de nodige boekenkasten die ik dan heel mooi en goed gestructreerd ga organiseren. Als dat klaar is, ga ik zo’n geweldig bureau hebben waar ik met plezier aan ga werken zodat mijn studies in no time afgewerkt gaan worden. Supergemotiveerd en al!

Wat is je beste tijdsbesparende shortcut/lifehack?

Geen internettoegang hebben! Op het werk durft internet mij wel eens afleiden, maar thuis met dienen verdomde iPhone is facebook, twitter, instagram en pinterest nooit ver weg! Ik ben daarom blij dat internet op ons huidig bureau thuis niet werkt. Maar als die naar de zolder verhuisd is, dan moet het! Anders werkt onze printer ook niet en moet ik met heel mijn hebben en houden naar beneden om opzoekingswerk te verrichten.

Wat is je favoriete to do list manager?

Mijn absolute favoriet zijn mijn eigen handgeschreven lijstjes, met de data van de dealines duidelijk in zicht. Op het werk doe ik het één na het ander. Door mijn ‘degradatie’ heb ik niet echt belangrijke zaken meer te doen, dus alles is even belangrijk. Maar voor mijn studies, daar heb ik wel deadlines te respecteren. Niets zo leuk als een taak te kunnen afvinken! In plaats van met losse bladen te werken, zal ik ook eens werk moeten maken van een notitieboekje, zoals Lilith. Want ik ben er zeker van dat ik voor thuis best ook to do lijstjes maak. En liefst van al nog realistische ook.

In welke alledaagse bezigheid ben jij beter dan de rest? Wat is je geheim?

Ik krijg vaak complimentjes over de feestjes die ik geef. Alles is altijd in thema, van de uitnodiging tot de taart, de decoratie, zelfs de kleding. Ik heb dat graag. Toen onze zoon gedoopt werd, had ik gekozen voor het kleurenpalet wit en blauw. Ik heb er dan voor gezorgd dat alles (behalve het eten natuurlijk) blauw en wit was. Ik had zelfs een blauw kleedje aan. Mijn Ventje een hemdje met hetzelfde blauw in als mijn kleedje. Ik probeer om elk feestje altijd tot in de puntjes te verzorgen en ik slaag daar ook altijd in. Vraag me niet hoe ik het doe, maar ik denk dat dat ergens een verborgen talent is ofzo… Ik doe dat uiteraard bewust, maar nu ook weer niet zo tegennatuurlijk dat ik mij er oncomfortabel bij voel.

doop

Waar luister je naar terwijl je werkt?

Op het werk luister ik naar radio Nostalgie, de enige radiopost die ik via internetradio kan ontvangen. Zonder kan ik niet werken, want dan hoor ik het gekuch, ge-adem, gehoest, gesnuif en gesmak van mijn collega’s eens zo hard en is mijn concentratie helemaal ribbedebie.

Als ik aan het studeren ben of voor school taken aan het afwerken ben, dan luister ik naar niets. Meestal zit ik dan boven en heb ik daar geen radio of cd-speler ter mijner beschikking. Misschien moet ik dat toch overwegen voor als ik mijn superbureau heb. (In mijn gedachten wordt ze super. Ik zal er wel voor zorgen dat dat in het echt ook zo wordt!)

Tijdens mijn huishoudelijke taakjes kan het zijn dat de TV aanstaat op studio 100 hits ofzo. Of dat de radio aan het spelen is. Het hangt echt af van wie er thuis is en wat die aan het doen, met name de zoon.

Wat ben je op dit moment aan het lezen?

Rozengeur en zonneschijn van Jill Mansell.

Ben je eerder een introvert of een extrovert?

Ik ben eerder extrovert. Ik zeg wat er in mij opkomt en ben een zeer sociaal iemand. Ik durf gemakkelijk een praatje slaan met iemand en deins er ook niet voor terug om een heuse boekenclub uit de grond te stampen.

Hoe ziet je slaaproutine eruit?

Pyjama aandoen, ontschminken, tanden poetsen, plasje doen, in bed kruipen, handcrème smeren, boekje lezen, licht uitdoen, mij goed leggen en dan hopelijk snel in slaap vallen.

Vul in: ik zou graag ____________________ deze vraagjes laten beantwoorden.

Iedereen die zich geroepen voelt! Doet je echt nadenken over de dingen…

Wat is het beste advies dat je ooit kreeg?

Heb lief alsof je nog nooit bent gekwetst, dans alsof niemand naar je kijkt, leef je leven alsof elke dag de laatste dag is.

Is er iets dat je hieraan wilt toevoegen dat ook interessant kan zijn voor je lezers?

Bwa, niet speciaal. Ik ben zo geen lichtend voorbeeld als Lilith. Ik denk trouwens dat ik nu wel heel veel van mezelf heb vrijgegeven. Hopelijk heb ik er een paar lezers bij en heb ik er geen weggejaagd…

Liefs,

Me, Myself and We.

4 gedachtes over “Hoe werk ik ?

    • memyselfandwe zegt:

      Ik vind mijn bureau alles behalve … Dat onnozel plankje waarmee ik niks kan. Langs die kant kan ik mijn computerschermen niet zetten, want dan valt mijn muis constant van tafel. Ooooh! Wat haat ik het hier!! En met die dikker wordende buik betert het er niet op, hoor…

      Like

Plaats een reactie