De Schreef

Ik ben aan het nadenken om mijn levenswijze drastisch te veranderen. Daarmee bedoel ik dat ik op mijn eten wil letten en terug een gezond eetpatroon wil ontwikkelen, in combinatie met sport.

Voor ik ging samenwonen, deed ik 4uur in de week BBB en conditietraining. Ik voelde me goed in mijn vel en had energie genoeg.

Sinds ik ben gaan samenwonen, werd mijn sport naar 0 uur per week herleid, kochten we alleen dingen die we graag aten (ook snoep) en aten we dat ook op als we daar zin in hadden want er was toch niemand meer die ons tegenhield.
Ik was dan ook van plan om zwanger te worden en ging sowieso verdikken dan.

Soit, de kilo’s kwamen erbij, maar er niet terug af.

Sinds augustus vorig jaar was ik beginnen opletten op eten en drank. Een tiental kilo was ik kwijt op een viertal maanden. Maar dan kwamen de complimenten en daar ging mijn motivatie. “ah, ze zien het, dan kan ik het nu terug loslaten…” Verkeerd gedacht, he!

Dus nu pak ik het anders aan: opnieuw gaan sporten om af te vallen en om terug meer energie te krijgen. Ik kan het gebruiken met het pittige academiejaar dat voor de deur staat!

Op dinsdag 23/08 heb ik een conditietest gedaan in De Schreef bij ons in de buurt. Dat is een fitnesscentrum waarbij ze werken met personal coaches. Helemaal mijn ding! Je komt daar binnen en wordt verwelkomd met je naam. Heerlijk, zo’n persoonlijke verwelkoming.

Mijn conditie was ronduit slecht te noemen. Maar daar had ik geen test voor nodig om dat te weten. Alles werd me uitgelegd en dan kreeg ik een week de kans om te kijken wat me zou liggen van sport of beweging en na die week kon ik dan kiezen. Ze stelden me het sportcentrum voor als een menukaart waaruit ik een keuze kan maken. Leuk zo! En helemaal anders dan bij Basic Fit waar ik binnen ben gestapt om informatie te vragen en waar ze direct vroegen “En? Mag ik u inschrijven?” Neen, niks voor mij. Ik sport liever op een “veilige” manier waarbij het risico op blessures door verkeerde handelingen al verminderd wordt.

Op woensdag 24/08 ben ik een les Body Pump* gaan volgen. Het was heftig. Zeker met die warmte. De zweetdruppels liepen zo van mijn gezicht op de grond en mijn handdoeken kon ik gewoon uitwringen… Ik moet wel zeggen: de spierpijn was er wel de dag nadien, maar het viel nogal mee. Misschien heb ik te licht getraind? Soit, ik zou het zeker in overweging nemen om te blijven volgen… De tweede dag was de spierpijn erger… Maar deze les is een mogelijkheid om te volgen. Het deed me deugden beviel me meer dan uitstekend.

Op donderdag 25/08 heb ik Athletic Step geproefd. Uiteindelijk bleken  we een gewone les aerobic step gevolgd te hebben, maar ik weet nu al dat dat helemaal mijn ding niet is. We hadden nochtans gezegd dat we compleet nieuwelingetjes waren (we waren ocharme met drie) en toch werd er geen rekening mee gehouden. Die vloog er nogal in! Ik was kapot… En alleen mijn benen trainen is op dit ogenblik nog niet aan de orde. Misschien in een later stadium.

Op maandag 29/08 heb ik de les BBB gevolgd. Iets wat ik jaren geleden als één van de beste van de groep kon. Gisteren was ik diegene waartegen ze zeiden dat ik het rustig mocht doen… Hoe confronterend!? Maar het is wel een blijvertje. Als het kan en niet samenvalt met een bezoekje aan de hogeschool, dan kan je me tijdens deze les aantreffen.

Ik zie het wel zitten. Meer energie, me fitter voelen… Het is me het één en ander waard, want momenteel ben ik zo futloos als ik groot ben en dat is voor niemand aangenaam.

En jij? Zou jij liever voor de ‘veilige’, maar duurdere fitness gaan dan voor de goedkope Basic Fit? Wat zijn jouw ervaringen op vlak van sport? Ik ben zeer benieuwd naar je verhaal!

Liefs,
Me, Myself and We.

*Bodypump is een groepsfitnessprogramma dat is ontwikkeld om de kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zo veel mogelijk calorieën te verbranden.
Bodypump is bedacht op de sportschool van Les Mills in Auckland, Nieuw-Zeeland. Bodypump wordt ook in Nederland op honderden locaties gegeven. Er is een speciale Les Mills licentie nodig om de naam “Bodypump” te kunnen voeren.
De workout bedraagt 60 minuten waarbij alle belangrijke spiergroepen worden getraind, onder begeleiding van een instructeur, met behulp van een barbell. De gewichtskeuze bepaalt de deelnemer zelf.

20 gedachtes over “De Schreef

  1. Falderie zegt:

    Ik moet ook dringend terug eens beginnen sporten. Ik ben er alleen nog niet uit wat ik leuk vind.
    Ik heb een paar keer de Milon Circle gedaan. Telkens met een grouponbon of iets dergelijks. Dat ligt me écht. Omdat het heel afwisselend is en omdat je op minder dan een uurtje ook gewoon weer buiten staat. De enige reden waarom ik me nog geen abonnement heb aangeschaft is omdat het verschrikkelijk duur is.

    Geliked door 1 persoon

    • memyselfandwe zegt:

      Spijtig dat daar geen deel van terugbetaald wordt omdat je iets aan je gezondheid doet, he… 🙂 Maar als je daar echt zin in hebt, zou ik dat gewoon doen, niet? Hier kost het ook wel veel geld, maar ik ga het sowieso doen. Het Ventje moet dan maar wat minder gaan roken, he…

      Like

  2. Mrs. Brubeck zegt:

    Ik ben er alvast al lang uit dat ik fitness níet leuk vind, lopen wel en na onze vakantie pik ik het terug op, mocht ik kunnen san zou ik heel graag terug gaan tennissen, maar met een schouder die snel uit de kom gaat is dat geen optie!
    Veel succes!

    Geliked door 1 persoon

  3. Hersenspinselkrabbels zegt:

    Ik heb sporten opgegeven.. Fitness is niets voor mij. Ik geef het altijd op. In de plaats daarvan verplaats ik me meer met de fiets (behalve nu natuurlijk). Kwestie van eten en vermageren vind ik een diëtiste nog steeds de beste begeleiding. Je leert je voedingspatroon veranderen, stap per stap, met nu en dan een herval maar dan pik je terug op en dat gaat mij eigenlijk goed af.

    Geliked door 1 persoon

  4. Flavie zegt:

    Hier hetzelfde… de afgelopen 7 maanden heb ik niks van sport gedaan, daarvoor ging ik 2x in de week naar de fatburning, deed elke dag verstevigingsoefeningen…
    Ook ik merk het aan mijn lichaam dat het niet meer is zoals het geweest is en met onze trouw in het vooruitzicht moet er iets veranderen… de bedoeling is om 1x week naar de fatburning te gaan, elke week een grote wandeling maken en terug te beginnen met een work out thuis… touwtjespringen – verstevigingsoefeningen en op termijn wil ik mij een roeitoestel kopen.
    Ik zou enkel naar de fitness gaan om te roeien, waarom het niet zelf aankopen… geen verplaatsing naar de fitness en we hebben plaats in onze kelder.
    Qua eten terug de WW een beetje volgen. Het zit allemaal goed in mijn koppeke… hopelijk lukt het om het vol te houden… ik wil echt mooi op onze trouwfoto’s staan… dus het moet!

    Geliked door 1 persoon

  5. Zij zegt:

    Ik deed vroeger Zumba. Echt iets voor mij 🙂
    En ik zou het zo graag terug willen doen, maar het kan/mag niet meer met mijn heup 😦
    Zumba was eigenlijk het enige, dat ik zo leuk vond en ook volhield 😉

    Ik zat op een duurdere fitness. Goede begeleiding. Nu zou ik me dit trouwens niet meer kunnen permitteren. Het zou een goedkope fitness worden – noodgedwongen dus. Al denk ik niet, dat je me nog in de fitness gaat aantreffen. Kilo’s kwam ik bij en mijn conditie is echt nul komma nul 😦

    Like

    • memyselfandwe zegt:

      Mijn conditie is ook enorm slecht, maar daarom zien ze me graag komen in de fitness. Omdat ik niet in mijn zetel blijf liggen… Waarmee ik jou niet wil aanvallen, he. Maar het wordt me om de oren gegooid dat ze ‘respect’ voor me hebben. Soit.
      Zumba zegt mij dan weer niet zo veel. Het lijkt me zo’n hype. Ik train liever ten volle, zonder al die modegrillen.

      Geliked door 1 persoon

      • Zij zegt:

        Ik heb ook heel wat ‘respect’ voor je hoor. Je moet het maar doen.. werken, kindjes, studeren en dan ook nog gaan sporten! Ik zou het je niet na kunnen doen.

        Ik hield/hou heel veel van die muziek bij Zumba. Het waren hevige trainingen, maar ik had niet echt het gevoel, dat ik aan het trainen was door die muziek 😉

        Like

  6. healthybuzybee zegt:

    Als Les Mills Instructor kan ik je natuurlijk meerdere programma’s van Les Mills aanraden. Op hun website worden de programma’s haarfijn uitgelegd en ook welke benefits je er bij hebt! You go girl!

    Like

Plaats een reactie