Tweede zit

Ik heb een tweede zit, maar dat is niet verwonderlijk. Ik schiet altijd te laat in gang waardoor ik maar één opleidingsonderdeel onder de knie krijg. Liever één opleidingsonderdeel goed, dan twee slechte… Nietwaar?

Omdat ik in januari zo ziek was, zou ik in principe die vakken ook moeten herdoen, maar ik ga dat niet doen. Allez, waarom niet??

Om de eenvoudige reden dat ik volgend academiejaar voor 45 studiepunten wil ingeschreven zijn. Anders krijg ik bij de VDAB geen vrijstelling voor werk en solliciteren. Als ik alles nu in tweede zit meedoe, en ik slaag, dan heb ik volgend academiejaar maar 33 studiepunten op te nemen. Veel te weinig en kans om halftijds te moeten gaan werken. Met een beetje tegenslag is dat dan elke voormiddag…

Ik had me sowieso voorgenomen om het jaar van mijn bachelorproef loopbaanonderbreking te nemen ofzo. Maar door mijn ontslag van vorig jaar kan dat niet.

Alle respect voor mensen die hun bachelorproef schrijven en ondertussen gaan werken, maar ik weet dat dat voor mij geen haalbare combinatie is.

Ik focus me de komende tijd op mijn tweede zit en ga volgend academiejaar ook als campusstudent naar school gaan. Ik ben eens zeer benieuwd, want opnieuw op de schoolbanken gaan zitten… Het is potverdekke lang geleden dat ik dat nog gedaan heb!

Hoe het verder zit met mijn planning, aanpak en bureau zal ik je nog wel laten weten. Ik heb nog zoveel inspiratie om over te bloggen op dat vlak! Dus het wordt hier misschien opnieuw een beetje kalmer, maar ik zal niet helemaal verdwijnen. I will be back…

Liefs,
Me, Myself and We.

5 gedachtes over “Tweede zit

Geef een reactie

