Even bijpraten ~ 3

De laatste vakantieweek voor mij, de eerste voor Het Ventje.

Dag 15

Deze dag zijn we naar familiepark Harry Malter geweest. We hebben daar het circus gezien, op het treintje gereden, op een bootje gezeten, gespeeld… De kinderen waren vuil maar hebben zich rot geamuseerd.

Dag 16

Een dag waarop Het Ventje tot kwart na elf heeft uitgeslapen! De kindjes hebben flink gespeeld en ik heb nog flink gestreken. De jongens hebben elkaar ook bijna platgeknuffeld. Er werd een gezond slaatje gegeten als avondeten. Er werd geweend, waarschijnlijk weer zonder reden. Er werd op tafel gedanst, iets wat wij absoluut niet aanmoedigen. Mauro heeft ook een toren gemaakt met de juiste blokjes om een rij van 1 tot 10 te maken, zonder hulp. Je kan je niet inbeelden hoe onnozel fier ik op dat moment op dat mannetje was.

Dag 17

Op de zeventiende dag maakten we gewoon zelf een binnenspeeltuin! Ik heb weer wat gestudeerd voor mijn herexamens. Er werd al een nieuwe boekentas gekocht voor Mauro en er werd onnozel gedaan met Ilian.

Dag 18

Op deze dag werd er nagedacht over opnieuw gezond gaan eten. Ben ik wéér mijn boeken ingedoken. Saai, saai, saai, maar broodnodig. Heb ik een mooie foto willen nemen van mijn drie mannetjes voor als ik terug aan het werk moest en ze achterlaten. En weigerde Mauro pertinent zijn avondeten.

Dag 19

Op de negentiende dag zijn we met zijn allen gaan zwemmen in een overdekt zwembad. Wat een strontweer was het ook! De zak die wij gebruiken als zwemzak is van Larelle en we zijn daar zo content van! En ze is nog mooi ook. Mauro vroeg en kreeg croque monsieurs als middageten, maar weigerde weeral om te eten. Ik stelde vast dat ik precies een  verslaving heb aan notitieboekjes en agenda’s inclusief bijpassende balpen van de hema. En als Ilian moe is, dan kan die zo gezellig komen kroelen en vleien…

Dag 20

Op mijn voorlaatste vakantiedag gingen we naar de wekelijkse markt in eigen stad. Ik kocht daar kip aan ’t spit, maar ze was niet zo heel lekker… We gingen ook op bezoek bij meter Suzanne en verkenden de speeltuin. En Ilian toonde zich weer zijn schattige, deugenietachtige zelve.

Dag 21

Op mijn laatste vakantiedag kwamen mijn ouders langs. Ik heb dan maar zelf stoofvlees gemaakt en de living opgeruimd. Jammer genoeg vreesde ik dat ik niet genoeg had voor allemaal die er uiteindelijk was, want ik dacht dat we met vier gingen zijn. Vandaar de pizza’s. 😉 En van het opruimen was er niks meer te zien nadat ze naar huis waren gegaan… Ach ja. Gezelligheid kent geen limieten en de rommel nemen we er dan graag bij.

Dit waren mijn drie weken vakantie. Niks gedaan, en toch veel. Ach. Alles mocht en niks moest was ook eens een fijn gevoel.