Even bijpraten ~ 2

Na die eerste week vakantie, volgde een tweede week.

Dag 8

Ilian bewees nog maar eens dat hij de grootste deugeniet in huis is. En als ik foto’s neem van Ilian, moet Mauro ook per sé op de foto. Maar die doet tegenwoordig een beetje onnozel als het op foto’s aankomt. Na de gezellige bbq van de avond tevoren, was onze keuken lichtjes ontploft. En het weer viel ook ineens minder goed mee waardoor we niet buiten zijn geweest. We hadden veel keuze om tussen de boterham te leggen ’s middags. Mauro mocht kiezen wat we als avondeten gingen eten, dus werd het macaroni.

Dag 9

Deze dag begon in mineur. Ik had een migraine-aanval dat het geen naam had. Ik heb me dus stilletjes buiten gezet, in de schaduw met mijn zonnebril op en iedereen moest mij met rust laten. De kindjes hebben dan braaf gespeeld, onder mijn half toegeknepen toeziend oog. Toen de hoofdpijn begon weg te trekken na de inname van Excedryn, ben ik verder beginnen lezen in Het Smelt van Lize Spit. Voor de rest was het een dag waarop er niets gedaan werd, wegens die hoofdpijn en bijhorend slecht gevoel dus.

Dag 10

Het leuke aan vakantie en goed weer is dat we tijd hebben om te voet naar de supermarkt te gaan. Heerlijk vind ik dat! Als de kindjes erbij zijn, dan wordt er al eens iets gekocht wat ze vragen, en zo gebeurde het dat we pannenkoeken aten als middageten. Ik heb ook roddelboekjes meegebracht die ik onder het genot van een tasje koffie kon doornemen. En als beloning voor de pannenkoeken kreeg ik spontane knuffels van Mauro. Ilian die was weer zijn schattige zelve, als hij niet zeurde. En de was vorderde ook goed waardoor de bodem van de (vuile) wasmand te zien was.

Dag 11

Op de elfde dag werd er zelfs slecht weer voorspeld! Ik ben dan maar aan die gigantische hoop gewassen kleren begonnen om die te strijken. De warmte was niet langer een excuus om niet aan de strijk te moeten beginnen. Uiteindelijk viel het weer beter mee dan verwacht. Niettegenstaande had ik toch afgesproken met een vriendin om naar de binnenspeeltuin te gaan. Daar kregen de kindjes dan uiteraard ook pannenkoeken (oeps, twee dagen op rij…). Thuis werden er dan pizza’s in de oven gestoken die door iedereen gesmaakt werden en zo was deze elfde vakantiedag ook weer sneller voorbij dan we dachten.

Dag 12

De twaalfde dag trokken we met een zelfgemaakte picknick naar Planckendael. Mauro mocht kaartlezen en we hebben tussen de pinguïns gewandeld. De speeltuin werd onveilig gemaakt en het viel nogmaals op dat onze kinderen veel liever andere dingen doen dan poseren voor de foto… Soit, ze waren zeer moe en hebben als roosjes geslapen.

Dag 13

Op de dertiende dag hadden onze kinderen het moeilijk en werd er door allebei veel geweend. Desondanks mocht ik toch van Het ventje mijn studieboeken gezelschap gaan houden en ben ik op deze dag begonnen aan aardrijkskunde voor mijn herexamen. De avond werd afgesloten met een lekkere kriek en de film ‘The Wolf of Wall Street” die ik eigenlijk supergoed vond. Vooral Leonardo Dicaprio vond ik GEWELDIG!

Dag 14

Op de laatste dag van mijn tweede vakantieweek hadden we alleen nog maar oud brood in huis en heb ik dus wentelteefjes gemaakt. Hoe wordt dat bij jou genoemd? Want dat is ook gekend onder de namen gewonnen brood en verloren brood. Misschien zijn er nog benamingen die ik niet ken? Soit. De keuken werd bijna showroom-proof gemaakt. Ik ben nog altijd superblij met onze keuken! Ilian en Mauro werden bezig gehouden terwijl ik aan het dweilen was. De kleurkaarten die al heel lang in onze schuif lagen werden gekeurd tegen de trap en de ‘goeie’ werden tegen de muur gehangen om eruit te kiezen. Na het dweilen van boven tot onder was ik zo blij dat ik met mijn voeten omhoog kon gaan liggen…

De tweede week was ook weer sneller voorbij dan gedacht. Het weer was ietsje minder, maar de sfeer was even goed.

Liefs,
Me, Myself and We.

8 gedachtes over “Even bijpraten ~ 2

  1. Evi zegt:

    Yummie pannenkoeken en wentelteefjes 🙂 The Wolf of Wall Street vond ik eigenlijk wat tegenvallen. Wel fijn om te zien dat jij genoten hebt van je 2 weken vakantie (en leuke manier om erover te lezen trouwens!).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

