Een wat vreemde vaststelling

Vanmiddag ben ik in de Ikea in Anderlecht het verjaardagscadeautje gaan halen voor mijn zus. Ik werk op vijf minuutjes afstand van daar, dus onder de middag is een snel bezoekje niet uitgesloten.

Vanmiddag was daar iets heel raars te zien en ik vraag me af aan wat dat kan liggen. Aanschouw: een bijna lege parking!

IMG_0736

Uiteraard opent dat wat prespectieven, zeker zolang mijn verlof nog niet begonnen is. Misschien kan ik ervan profiteren om tijdens deze rustige zomerperiode (want waarom zouden er anders zo weinig auto’s zijn?) een paar nuttige zaken in te slaan die ik kan gebruiken voor ons huisproject?

De kader voor de babyfoto’s van Mauro moet ik eens opmeten. Wie weet kan ik een ‘goedkope’ kader op de kop tikken en daar het glas van gebruiken?

Ook heb ik mijn oog laten vallen op dit flessenrek… Voor in ons traphokje… Maar ik ga dat eerst eens allemaal moeten opmeten. Kwestie dat het er zeker in past!

omar-flessenrek__30463_PE118907_S4

Afmetingen 46x92x36

Onze gang wil ik ook onder handen nemen als in: magneetverf voorzien, kleurtje tegen de muren en deuren (kleurkaarten liggen al thuis, nu kiezen!) en dan een schoenenrek. De schoenenopberger op de foto zou ik graag gaan halen, in drievoud. We hebben er al drie witte. Die zou ik dan met cif en javel te lijf gaan zodat ze weer wit-wit zijn. En dat in combinatie met deze zwarte, in dambordpatroon. Drie in de lengte, twee hoog, vastgevezen aan de muur zodat er plaats is tussen de vloer en de kast. Dan kunnen we eronder blijven kuisen, he. En misschien vinden we dan onder de schoenenkast een plaatsje om onze plooibuggy neer te leggen… (Voor zolang we die nog nodig hebben…) Boven de schoenenkast zou ik dan de strook magneetverf willen hebben om daar Instagramfoto’s op te hangen met de mooie magneetjes van de geboortesuiker van Ilian. Ooooh! Ik heb er zo’n zin in en zie het al helemaal voor mij!

trones-schoenenkast-opberger-zwart__63277_PE170753_S4

Zou het voor de rest wel goed zijn voor onze rekening? Ik denk het niet. Maar hey: het wordt eens hoog tijd dat er investeringen gaan gebeuren zodat we ons huis EINDELIJK eens op orde gaan hebben!

Wat zou jij gebruiken om de drankvoorraad in op te bergen? En heb jij misschien een ideetje om onze stofzuiger en allerhande kuisgerief deftig weg te steken, maar wel in een piepklein hokje? (Denk de grootte van Harry Potter zijn ‘slaapkamer’ in de eerste film… 😉 :)) En wat denk je van mijn idee qua schoenenkast? Van Het Ventje kunnen er twee paar schoenen per bak in. Voor mij zijn dat er drie per bak. Plaats genoeg, denk ik dan!

Liefs,
Me, Myself and We.

15 gedachtes over “Een wat vreemde vaststelling

  1. Samaja zegt:

    Ik zit ook te popelen om nog eens naar Ikea te gaan, maar ik moet wachten tot wanneer we eigenaar worden van ons huisje en de sleutel hebben om te kunnen opmeten enzo. Jammer genoeg zal dat pas in september/oktober zijn, wanneer het véél drukker is. Geniet dus van de kalmte, dan moet het zalig shoppen zijn!

    Geliked door 1 persoon

  2. Zij zegt:

    Parking van een Ikea? Ben je wel zeker? 😉
    Het schoenenopbergidee vind ik super! Als de zoon ooit het huis verlaat, dan zie ik zulk systeem ook wel zitten. Nu zou ik zulke opbergers moeten stapelen tot het plafond 😦 Man.. heeft die schoenen!!!

    Geliked door 1 persoon

  3. kliefje zegt:

    Haha, hier is dat ook wel eens zo. Maar ik woon om de hoek van een Ikea en weet na jaren inmiddels precies wanneer te gaan.
    Die schoenenkasten hebben wij ook (in wit) en zijn superhandig. Bij ons hangen ze in de douche en staan ze vol met shampoo en dergelijke. Voorraad.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie