Trouwblog – de feestzaal

De zoektocht naar een geschikte feestzaal en de bevestiging van onze trouwdatum (die op zaterdag 24 juni 2017 zal doorgaan) had heel wat voeten in de aarde. Maar we hebben ervan genoten!

Op 20 februari hebben we twee feestzalen bezocht.

1) Kasteel De Rozerie
+ plaats voor ceremonie
+ sprookjesachtig
+ plan B (bij slecht weer) wordt sowieso voorzien
+ zelf aankleding van de zaal voorzien (JOEPIE danste de DIY-girl in mij)
+ eigen huwelijkstaart mag meegebracht worden
+ ronde tafels van 6 tot 11 personen
+ dessertenbuffet tijdens dansfeest
+ vrije DJ keuze
– verplaatsen tussen receptie, diner en dansfeest; diner is op 1e verdieping, de rest op gelijkvloers
– toilet alleen op 1e verdieping
– oncomfortabele stoelen
Dit is het dus niet geworden omwille van het verdiepingsverhaal.

2) Salons Hof ter Meyghem
+ comfortabele stoelen
+ moderne inrichting
+ vrije DJ keuze
+ diner en dansfeest in één zaal
+ speeltuin voor kinderen
+ ronde tafels van 8 tot 12 personen
– kleine tuin
– geen mogelijkheid voor een ceremonie
– bijkomende kost voor de accomodatie
Dit is het niet geworden door het gebrek aan buitenruimte (voor de ceremonie).

Op 2 maart hebben we een derde feestzaal bezocht.

3) Hof ter Velden
+ cottagestijl
+ niet ver
+ tuin met mogelijkheid voor ceremonie
+ ruime parking
+ alles op gelijkvloers
+ zaalaankleding wordt door hen voorzien maar helemaal naar onze wens
– op zaterdagavond in de zaal naast de onze de maandelijkse buffetdinerformule
Dit is het niet geworden, hoewel het lang op 1 heeft gestaan. In afwachting van iets beter, he.

Op 5 maart hebben we een vierde feestzaal bezocht.

4) De Snip
+ mooie tuin
+ ruime parking
+ mooie glaspartijen in zaal
– héél traditioneel
We hadden niet echt een ‘klik’ met de zaal…
En met héél traditioneel bedoel ik het volgende volgende.
F (= feestzaal): “Hier komt dan de eretafel, en aan die kant (wijst naar links) zit dan mevrouw haar familie en aan de andere kant (wijst naar rechts) zit dan mijnheer zijn familie. Maar allez. Jullie kiezen dat helemaal zelf, he.”

Op 10 maart hebben we een vijfde feestzaal bezocht.

5) Kasteel van Lebbeke
Dit is het ook niet geworden, want het volgende is daar gebeurd.
F: “Voor wanneer zou het zijn?”
W: “Voor zaterdag 24 juni 2017.”
F: “Ahja, en met hoeveel zijn jullie?”
W: “Met een 75 à 80 tal voor het diner, dan komen er nog eens 20 bij voor het dansfeest.”
F begon direct met het hoofd te schudden…
F: “Onder de 120 man doen we het niet op een zaterdag. Kan je niet meer volk uitnodigen?”
W: “Euh… Neen.”
F: “En op een vrijdag trouwen?”
W: “Euh… Neen.”
F: “Spijtig. Moet ik u toch nog een brochure meegeven?”
W (allez, ik): “Neen, zenne. Kom. We zijn weg.”
Goed voor hun dat ze ‘veeleisend’ kunnen zijn. Maar wij waren daar iets minder mee gediend.

Op zaterdag 12 maart zijn we nog twee feestzalen gaan bezoeken.

6) Salons de Romree
+ zeer mooie zaal (oude stallingen)
+ veel grote ramen die uitgeven op onze “eigen privétuin”
+ mogelijkheid voor ceremonie in diezelfde tuin
+ plan B (bij slecht weer) wordt voorzien
+ aparte zaal voor dessertenbuffet met mezanine (waar de kindjes eventueel effe kunnen gaan rusten)
+ trampolines en springkastelen zullen voor de kinderen sowieso klaar staan
– geen enkele opmerking.
We kwamen buiten en zeiden “Dit is het wel, he. We zullen de volgende nog even afwachten.”

7) Kattebroek
+ recent vernieuwd
+ zeer mooie veranda aan de grote zaal
+ prachtige tuin beschikbaar voor de grote zaal
– eigenlijk geen enkele opmerking.
We vonden het wel jammer dat grote zaal incl veranda en tuin al bezet waren op onze datum. We konden alelen de kleine zaal krijgen zonder tuin en dat ging krap worden met ons gastenaantal. Dit is het dus niet geworden.

Zo geschiedde dat wij dus 7 feestzalen bezocht hebben en we pas bij de 6e overtuigd waren.

Als jij getrouwd bent, hoe verliep de zoektocht naar een zaal dan bij jou? Ik vraag me af of dit wel “normaal” te noemen is…

Nu al de rest nog regelen! Maar ik heb er zoveel zin en vertrouwen in.
Wat nog het meeste werk zal zijn zal mijn figuur zijn. Om helemaal schoon in een bruidsjurk te passen…

Liefs,
Me, Myself and We.

 

19 gedachtes over “Trouwblog – de feestzaal

  1. Zij zegt:

    Wow zeg.. die ene zaal Kasteel van Lebbeke.. wat is me dat zeg!
    Van lef gesproken!

    Zelf hebben de echtgenoot en ik geen trouwfeest gehad. We woonden toen al twee jaar samen en moesten alles zelf bekostigen. We hadden ons centjes voor andere dingen nodig.. dus werd het een simpele trouwpartij op ’t stadhuis

    Liked by 1 persoon

  2. A_nnick. zegt:

    Ik vind het alvast normaal dat je veeleisend bent. Je trouwt maar één keer (alleh, da’s toch de bedoeling als je elkaar belooft trouw te zijn en van die dingen) en dan wil je natuurlijk dat alles tiptop is. Een zaal zoeken kan dus al afgevinkt worden, yes!
    En ivm jouw figuur: gelijk hierboven al aangegeven is eh, je glimlach, da’s het belangrijkste. En ivm die kilo’s: je bent echtigecht op de goede weg hoor!

    Liked by 1 persoon

    • memyselfandwe zegt:

      Oef. Ik voel me al van slag minder ‘moeilijk’ op vlak van veeleisend zijn. We zijn inderdaad van plan het in één keer ‘tegoei’ te doen. 🙂
      Die glimlach zal er zeker zijn.
      Dat figuur, komt ook helemaal in orde hoor. Ik heb nog meer dan een jaar en gisteren hebben mijn ouders een hometrainer gebracht. Mijn papa heeft de kilometerstand genoteerd en gaat dat regelmatig controleren… 🙂

      Like

  3. Falderie zegt:

    Zo fijn dat jullie de perfecte zaal gevonden hebben! Nu kan je echt volop beginnen voorbereiden/fantaseren,…

    Wij hebben geen zaal gezocht, zijn enkel met onze familie chique gaan eten. Het plan is om ooit wel een feest te houden nog, maar wanneer dat zal zijn…….

    Liked by 1 persoon

    • memyselfandwe zegt:

      Ik heb dat nogal gehoord, en dat groots gepland feest komt er quasi nooit meer van… Hopelijk ga jij die lans die ik altijd en overal zie doorbreken en doen jullie het toch! 🙂 Als jullie daar zin in hebben, he. 🙂

      Like

  4. Samaja zegt:

    Wij hebben ook zoveel zalen gedaan, uiteindelijk bleek er geen enkele te kunnen tippen aan de allereerste die we gezien hadden. De reden dat we niet meteen voor die zaal getekend hebben, lag ook in het feit dat ze een voor een zaterdag een minimum aantal genodigden wilden en wij nog niet zeker waren hoe groot onze gastenlijst zou zijn. Ik vond dat ook vreemd, maar blijkbaar komt dit wel vaker voor…

    Liked by 1 persoon

      • Samaja zegt:

        Ja, wij kwamen daar wel aan. Toen we eens grondig aan de gastenlijst begonnen en onze ouders ook nog een aantal mensen wilden vragen, kwamen we net aan hetgeen de zaal vooropgesteld had. Het was ook een vrij grote zaal, met 60 man erin zou het wel heel leeg aangevoeld hebben, dus ja, ik begreep het ergens wel. Ze rekenen er sowieso op dat er een bepaald aantal afzeggingen zullen komen. Daar doen ze doorgaans niet moeilijk over. Dus als het aantal gasten iets lager ligt dan hetgeen ze vooropstellen, zou ik gewoon zeggen dat je er zoveel vraagt. En wanneer de trouw nadert, zeggen er dan meer mensen af dan verwacht ;-). Dat kunnen zij toch niet controleren. Al kan dat natuurlijk enkel bij een zaal die past. Als ze echt veel te groot zal zijn, lijkt het me beter om een andere te kiezen.

        Liked by 1 persoon

  5. trijnewijn zegt:

    Wij hadden ons trouwfeest in de eerste de beste zaal. Er zaten iets meer dan 3 maanden tussen “oké, dan trouwen we gewoon al in oktober ipv pas in juni” en het feest zelf (bij schoonmama was de kanker teruggekeerd, we wisten toen niet dat we nog 2,5 jaar tijd zouden hebben). Het feest ging door in de eetzaal van een hotel langs de E17 in Nazareth, niet bepaald een trouwzaal maar het feest was er niet minder sprookjesachtig en onvergetelijk door (en we kregen er een nacht in hun beste suite bovenop). Ergens vond ik het wel jammer dat alle voorbereidingen zo snel moesten gebeuren tussen de verbouwingen door en ik er lang niet zo veel kon van genieten als jij nu… Maar aan de andere kant kan ik niks bedenken dat ik anders had gewild, want de dag zelf was echt perfect. En aangezien ik nogal een twijfelaar kan zijn, was het zo erg nog niet dat mijn jurk uit die ene winkel moest komen, zijn kostuum uit die andere en we geen keuze moesten maken qua zaal. We waren al blij met een zaal op de juiste dag, zeker toen bleek dat ze een italiaans buffet konden verzorgen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

