Trouwblog ?

Renilde opperde me zondag om een trouwblog te schrijven, naar aanleiding van mijn eigen huwelijk. Datgene waar ik al zolang van droom! Ik ga niet heel mijn blog aanpassen aan de huwelijksklokken, maar ik ben wel bereid om mijn bekommernissen, dromen, verlangens… met jou te delen. Misschien kan je me helpen en me aan zaken herinneren die ik uit het oog dreig te verliezen.

Hierbij een eerste lijst van wat er allemaal moet gebeuren, momenteel nog zonder deadlines (omdat we simpelweg onze trouwdatum nog niet kennen). We mikken op de zomer van 2017, maar gaan pas na de eindejaarsfeesten op zoek naar een feestzaal en de datum vastleggen. Daarna kan het échte plannen pas echt beginnen.

  • datum
  • feestzaal
  • kerk of ceremonie ?
  • gemeente (dit kan maar exact één jaar op voorhand)
  • bloemen
  • fotograaf
  • ringen
  • kapper
  • schminkster (aan huis)
  • schoonheidssalon (voor ons allebei)
  • vrijgezellen
  • getuigen
  • openingsdans (incl dansles?)
  • jurk
  • kostuum
  • suite (bruidskindjes)
  • vervoer
  • uitnodiging
  • save the date
  • menu
  • tafelschikking
  • naamkaartjes
  • gastenboek / photobboth
  • bedankjes
  • taart
  • decoratie
  • receptie / avondfeest
  • gastenlijst
  • overnachtingsmogelijkheid
  • huwelijksreis

Zijn er nog dingen die ik vergeet? Of denk je dat ik het belangrijkste al genoteerd heb? Uiteraard moet ik de bruidegom niet meer afvinken, he. Die heb ik al gevonden.

In volgende blogposts in de categorie ‘Trouw Sarah&Gert’ zal ik op elk puntje ingaan zodat je alles kunt volgen.
Ohja, mijn Pinterestbord kan jullie ook al helpen bij het vormen van mijn ideeën. Ik ben al helemaal losgegaan met pinnen! Ik hou trouwens van je input, maar uiteindelijk zullen we doen waar wij ons goed bij voelen.

Liefs,
Me, Myself and We.

Nieuwe ideeën of zaken die ik vergeten ben worden cursief geschreven zodat je ziet welke aanpassingen er gebeurd zijn.

9 gedachtes over “Trouwblog ?

  1. Mrs. Brubeck zegt:

    Wat een waslijst…. 🙂
    Ik kan me niet herinneren dat er zoveel werk in ging steken, maar het zal te lang geleden zijn.
    Ik zou niet meer voor de kerk trouwen, maar dan moet je er sterk op letten dat een burgerlijke dienst niet onpersoonlijk wordt, omdat dat meestal vooruit moet gaan!
    Ik zou nog wel eens opnieuw willen trouwen, gelukkig met dezelfde, alleen al om een kleed te mogen kiezen 🙂

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

